torsdag 14 april 2011

B-day gal





Nu ligger jag i soffan och köttsuckar. Jag och Andreas har varit på restaurang och ätit massor av biff och chokladkaka, fast inte tillsammans.

Det har varit en fin födelsedag. Dels så har solen skinit hela dagen, dels har det hänt massa trevliga saker. I morse så åkte klassen till Kapp Ahls huvudkontor och lyssnade på en tjej som berättade om hur de rekryterar visual merchandisers. Sedan drog vi vidare till Röhsska och tittade på deras utställning Cocktail, vilken var sådär får jag väl lov att säga. Man fick se kanske tio klänningar och sedan var det inte mycket mer. Några tjejer ur klassen tog istället en titt på H&Ms Conscious Collection som släpptes idag, där jag hade spanat in en klänning. Inne på H&M var det lite lätt hysteriskt, och min klänning var såklart slut. Oh well, det fick bli en sallad istället, ute i solen på en uteservering. Där satt vi en stund och intalade oss att det var sommar och varmt, vilket ju var i alla fall delvis sant.

Åh, men finast idag var nog när min farmor ringde och sjöng för mig! Då kändes det som födelsedag på riktigt liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar